lauantai 15. joulukuuta 2012

Tervetuloa

Haluan rakentaa siltoja joen päälle jonka olen luonut. Uskon, että voisin olla valmis siihen.
Pari hassua puuta kerrallaan. Hataroita. Sillat tulevat joskus valmiikis, mutta ne ovat niin hataroita, että otsassani on varoituskolmio: älä riko. Teidän täytyy tulla hiljaa ja varovaisesti, mutta varmasti. Kutsun teidät tulemaan linnoituksenii jota ympäröivät vallihaudat on täytetty ikävillä asioilla. Linnassani on juhlat, kaikille on lähetetty kutsut, mutta tulkaa vain ne jotka uskovat pystyvänsä tulla ja näkemään kaiken, kaikki ei ole niin kauhean kaunista ja kivaa. Jos säikähdät jo ensimmäistä koettelemusta joka vastaan tulee, ole hyvä ja poistu. Matka olisi liian raskas sinulle.
Juhlissani nauretaan, mutta myös itketään. Siellä leikitään ainaista kissa-hiiri-leikkiä onnen ja epäonnen kanssa. Illan emäntänä haluan ottaa teidät kaikki jotka uskalsivat raottaa ovea ajatuksieni kartanoon omakseni. Haluan kiukutella ja kinastella kanssanne. Haluan koetella teitä, mutta vain siksi, että tiedän teidän olevan siinä vielä myöhemminkin.
Taitaa jokaiseen juhlaan kuulua muutama epämielyttävä vieras joka tulee, näkee, rikkoo ja lähtee. Ottaa mukaansa jotaki, eikä tuo sitä takaisin. Olen kaivannut näitä asioita joita aikasemmat vieraat ovat vieneet. Mielenrauha, luottamus ja tunteet.
Onnekseni olen löytänyt näitä asioita maailmalta uudestaan, jossa olen ollut pakosalla linnani kahleita ja ikävien asioiden vallihautaa.
Olet siis tervetullut, mutta ole kiltti ja ole varma, että haluat tulla.
Ja ole kiltti äläkä tule ja hajoita mitään.

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Höpöset piristäkää mua !